La Trepitja Garrotxa Solidària va ser un somni d’alguns membres del Centre Excursionista d’Olot que l’any 2014 es va fer realitat amb la primera edició de la Ultra Trail solidària a l’Alta Garrotxa. Creiem que promoure una ultra per l’Alta Garrotxa de manera benèfica, sostenible i respectuosa amb el territori i amb la seva gent podia ser una bona activitat, on ens ho passaríem d’allò més bé i podríem fer gaudir als amants del trailrun a la nostra terra.